
- 🧱 Tvorba webu
- 🎨 Webdesign a UX/UI
20. 8. 2025
Co jsou webové formuláře a jak je udělat tak, aby je lidé opravdu odesílali
Webový formulář může být skvělým nástrojem pro získání zákazníků, ale jen pokud ho lidé opravdu vyplní a odešlou. Jak na to?
Webový formulář je místo, kde od návštěvníka získáváte data. Může to být dotaz přes kontaktní formulář, přihláška k newsletteru, poptávka služby nebo objednávka.
A i když to vypadá jednoduše, spousta lidí formulář nedokončí. Důvod? Bývá moc dlouhý, složitý nebo nepůsobí důvěryhodně.
Udržte ho krátký a jednoduchý
Čím méně polí formulář má, tím větší šance, že ho lidé vyplní. Zeptejte se jen na to, co opravdu potřebujete. E-mail a jméno často stačí. Zbytek můžete doplnit později.
Pište jasné popisky a nápovědy
Nenechte návštěvníka hádat, co kam má napsat. Každé pole by mělo mít jasný a srozumitelný popisek, případně krátkou nápovědu přímo v poli.
Dejte lidem důvod formulář odeslat
Řekněte, co se stane po odeslání. Dostanou odpověď do 24 hodin? Přijde jim e-book zdarma? Lidé rádi vědí, co za svou akci získají.
Ověřte, že působíte důvěryhodně
Nikdo nechce posílat osobní údaje někam, kde si není jistý, co se s nimi stane. Uveďte, jak data chráníte, a přidejte odkaz na zásady zpracování osobních údajů.
Usnadněte odeslání
Tlačítko by mělo být velké, viditelné a s jasným textem. Místo „Odeslat“ zkuste třeba „Chci nabídku“ nebo „Pošlete mi e-book“. Vyhněte se zbytečným překážkám, jako je povinná registrace před odesláním.
Shrnutí:
Dobrý formulář je krátký, srozumitelný a motivuje uživatele k akci. Když budete myslet na pohodlí a důvěru návštěvníků, šance na odeslání se výrazně zvýší.
Chcete formulář, který lidé opravdu vyplní?